(1921) Astronomie » Proč vymřela mořská monstra?
Desítky milionů let brázdily zemské oceány dvoutunové mořské želvy, mořské krávy o velikosti velryb, žraloci velcí jako lokomotivy. Pak, poměrně náhle, před 2,6 miliony lety, všichni tito tvorové vymřeli.
(1922) Astronomie » Procestujte Galaxii - Astronomická expedice 2009
Máte zájem o astronomii a další přírodní vědy? Chcete prožít neopakovatelné zážitky při pozorování noční oblohy? Chtěli byste se vydat po stopách slavných astronomů? Dozvědět se něco nového?
(1923) Astronomie » Procházka letní hvězdnou oblohou
Počínaje letním vydáním časopisu Třípól chceme nabídnout praktického průvodce pro ty z vás, kteří rádi brouzdají noční oblohou. Věříme, že pomohou nezabloudit v nekonečnu všehomíra.
(1924) Rozhovory » Profesionál
Absolventka jednooborové psychologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (FF MU) zakotvila v energetice. Ptáte se, na co potřebuje energetika psychologa? To byste se divili! Dokonce velmi specializovaného psychologa.
(1925) Biografie » Profesor Rudolf Brdička využil polarografii k rozpoznání rakoviny
Spoluzakladatel české fyzikálně-chemické školy profesor Rudolf Brdička získal světovou proslulost využitím polarografie k rozpoznávání rakovinových změn v lidském organismu. Byl žákem a spolupracovníkem prvního profesora fyzikální chemie na pražské UK, nositele Nobelovy ceny, Jaroslava Heyrovského.
(1926) Jaderná fyzika a energetika » Profesoři laserové fúze - Bruecker a Siegel
O soukromém úsilí v oblasti termojaderné fúze jsme již psali vícekrát. O prvním „soukromníkovi“ zatím ani jednou. Poslyšte příběh, který měl dva konce. Dobrý a špatný. Vůbec prvními fúzními podnikateli byli Americký fyzik Keith Brueckner a podnikatel Kip Siegel.
(1927) Jaderná fyzika a energetika » Program Harmonie Světové jaderné asociace
Program Harmonie je vize globálního jaderného průmyslu, zaměřená na budoucnost elektřiny. Pro zajištění rostoucí poptávky po spolehlivé, dostupné a čisté elektřině, bude třeba, aby v rámci energetického mixu spolupracovaly ve shodě všechny nízkouhlíkové energetické zdroje.
(1928) Bez zařazení » Programy „Učitelé & Vědci“ a "Fyzikové do škol"
Jak bezpečně pracovat s lasery, jak díky revolučním mikroskopům spatřit buněčné děje na úrovni molekul nebo jak se dimenzuje kosmická loď?
(1929) Obnovitelné zdroje » Prohlídka lipenské elektrárny
Návštěva obří kaverny, komory kulových uzávěrů, turbíny nebo výpustí 160 metrů pod hladinou Lipenské přehrady. To vše nabízejí unikátní prohlídky vodní elektrárny Lipno, kterou ČEZ zpřístupnil o prázdninových víkendech.
(1930) Počítače a internet » Project Debater - umělá inteligence diskutuje na odborné téma
V prostorách společnosti IBM Watson West v San Francisku proběhla první živá veřejná debata mezi systémem umělé inteligence (AI) a člověkem. AI systém z dílny IBM pojmenovaný Project Debater a přebornice v debatování Noa Ovadia měly za úkol si připravit argumenty pro a proti na téma: „Měli bychom finančně podporovat průzkum vesmíru.