(1881) Studenti » Přihlašte se do Matematické nebo Fyzikální olympiády!
Skupina ČEZ a Nadace ČEZ budou po příštích 5 let generálními partnery matematických a fyzikálních olympiád. Cílem tohoto partnerství je zvýšení zájmu studentů o matematiku a fyziku.
(1882) Obnovitelné zdroje » Přijďte si prohlédnout model mikroelektrárny na biomasu
Mikroelektrárna Wave není větší než běžný kotel a umí dodávat teplo a elektřinu jen za pomoci biomasy. Jde o první zařízení svého druhu na světě. Čeští vynálezci navíc nyní dokázali zvýšit výkon přístroje a automatizovat řadu funkcí.
(1883) Studenti » Přijďte si vyzkoušet, jaké to je být radiologickým fyzikem
Fyziků potřebují nemocnice čím dál více. Počet přístrojů pracujících s ionizujícím zářením, jako jsou různé typy klinických urychlovačů, mamografy či výpočetní tomografy (CT), v českém zdravotnictví významně roste.
(1884) Bez zařazení » Příklad využití vodíku vyrobeného pomocí jaderné energie
Vodík je palivem a pohonnou hmotou budoucnosti – je využitelný nejen v chemických a průmyslových továrnách, ale i jako pohon dopravních prostředků.
(1885) Fyzika a klasická energetika » Přilétá elektrické letadlo
Ekologické důvody, které vedly automobilový průmysl k výrobě elektromobilů, podnítily obdobný vývoj i v leteckém průmyslu. Skutečně, nemýlíte se – na scénu vstupují elektrická letadla. Koncept plně elektrického dopravního letounu VoltAir vyvinula společnost EADS Innovation Works.
(1886) Jaderná fyzika a energetika » Princip dvou tekutin (The Dual Fluid principle).
Vysoká účinnost je klíčem! Společnost The Dual Fluid vyvíjí nový koncept jaderné energetiky. Místo palivových tyčí používá reaktor navrhovaný touto společností dvě cirkulující tekutiny: jedna obsahuje palivo, druhá extrahuje teplo.
(1887) Studenti » Připojte se na Talnet
Talnet je projekt pro zvídavou mládež od 14 do 19 let se zájmem o přírodní a technické vědy i pro jejich učitele z celé České republiky. Nabízí vzdělávací, badatelské a komunikační aktivity z různých oborů fyziky, matematiky, chemie, biologie, geografie a technických disciplín šité na míru zvídavým, přispívá k zahájení úspěšné studijní a profesní kariéry.
(1888) Počítače a internet » Příprava na budoucnost, v níž hackeři ohrozí vaši minulost
V nedaleké budoucnosti budou hackeři schopni ovládat lidskou mysl a paměť. Jakkoliv zní tato zpráva neuvěřitelně, odborníci z kyberbezpečnostního oboru se již nyní možným zneužitím paměťových implantátů zabývají.
(1889) Jaderná fyzika a energetika » Příprava na opravu uloženého a znovu vyjmutého sektoru vakuové nádoby ITER
„Ještě není hotov, už se opravuje“ tak uvítal nový rok 2023 autor tohoto článku. Neuplynulo půl roku a jsou tu první zprávy z opravárenské dílny.
(1890) Jaderná fyzika a energetika » Přírodní analogy
Zneškodnit vysoce aktivní odpady a vyhořelé jaderné palivo v hlubinném úložišti znamená izolovat je od biosféry na dobu řádově několika set tisíc až jednoho milionu let. Za tuto dobu poklesne působením přirozených pochodů jejich radiotoxicita na tak nízkou úroveň, že přestanou být nebezpečné.