Rubriky

Článků v rubrice: 1

Skotský vodní výtah šetří již 5 let čas i energii

Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byla v roce 1777 vybudována vodní cesta Forth a Clyde, která spojovala Glasgow se západním pobřežím Skotska. Další kanál mezi Falkirkem a Edinburghem, kanál Union, byl dokončen v roce 1822. Z důvodu charakteristiky reliefu krajiny však byla vodní doprava mezi Glazgovem a Edinburghem možná pouze díky 11 zdymadlům, neboť výškový rozdíl mezi oběma vodními cestami je celých 35 metrů. Tak to chodilo až do roku 2002, kdy zahájilo provoz unikátní technické zařízení umožňující rozšíření ekologické lodní dopravy.

Nejnovější články

Pietro Barabashi a „jeho“ tokamak

Pietro Barabashi, generální ředitel mezinárodního projektu ITER, který ve Francii buduje fúzní reaktor, vypráví o nekonečně náročném procesu výstavby.

Řízení obnovitelných zdrojů ČEZ z jednoho místa

Skupina ČEZ otevřela v Málkově u Chomutova moderní dispečerské centrum pro řízení obnovitelných zdrojů energie. Počítá se s tím, že do portfolia výroben ovládaných ...

Dovoz energií je Achillovou patou Evropy

„Bez energetické bezpečnosti není žádná bezpečnost,“ takto shrnuje Dr. William Gillett, ředitel energetického programu EASAC, zprávu Zabezpečení udržitelných energetických zásob.

Horní nádrž Dlouhých strání se natírá „opalovacím krémem“

Návštěvníkům horní nádrže vodní přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně se v druhé polovině května a první půli června naskytla neobvyklá příležitost ...

Fyzikální soutěž „Vím proč“ zná letošní vítěze

Na 170 videí s pokusy poslali do fyzikální soutěže „Vím proč“ studenti z celé České republiky. V náročné konkurenci letos u odborné poroty uspěli hlavně ti, kdo vsadili ...

Nejnovější video

Stellarátory - budoucnost energetiky?

Zjímavý průřez historií jaderné fúze a propagace jednoho ze směrů výzkumu - stellarátorů. množstvím animací i reálných záběrů podává srovnání se současnými tokamaky.

close
detail