(1) Stránky » Kontakt
TŘÍPÓL – časopis pro studenty o vědě a technice Vycházel v letech 2001 až 2014 jako součást vzdělávacího programu Svět energie, od roku 2015 vychází jako soukromý projekt. Kontakty Marie Magdaléna Dufkovášéfredaktorka E tretipol@volny.
(2) Stránky » Odkazy
Pro studenty www.literarky.cz - dobrý zdroj zpráv, informací a zajímavostí z domova i ze světa http://www.jobswype.cz -  vyhledávač pracovních příležitostí http://neuvoo.cz -  vyhledávač pracovních příležitostí, shromažďuje všechny pracovní nabídky dostupné na internetu.
(3) Stránky » Redakce
Šéfredaktorka Marie Magdaléna Dufková Přiznávám se, že jsem celý tenhle časopis vymyslela a uvedla v život. Vzděláním jsem fyzik a baví mě pracovat na tom, aby se odborné informace staly srozumitelnými i laikům.
(4) Bez zařazení » Chytré využití odpadních plastů
S novou technologií na využití odpadních termoplastů přišla na trh třebíčská firma VIA ALTA. Technologii POLYBET, která využívá vlastností termoplastických polymerů - měknutí se vzrůstající teplotou a následné opětovné tuhnutí v jiné tvarové formě - vyvinula společně s vědci z Latvijas Universitāte (Riga, Lotyšsko) a ČVUT Praha.
(5) Jaderná fyzika a energetika » Navigační bludiště bylo perfektním úkolem pro "ITER MAKERS GROUP"
Běžnou představou jaderného konstruktéra je rýsovací prkno - dnes spíše monitor výkonného počítače, knihovna plná teorie, kde se rodí nápady, konstruktérská inovace, fyzikální výpočty, které se posléze zhmotní v komponentu, bez níž se tokamak ITER v budoucnu neobejde.
(6) Jaderná fyzika a energetika » (Ne)očekávaná aplikace výzkumu fúze: katapult na letadlové lodi
Vždy jsem si myslel, že vojenské ambice řízené termojaderné fúze jsou dávnou minulostí studené války, kdy se mocnosti předháněly ve vývoji vodíkových pum. Rok 2011 mě vyléčil z mé naivity. Tehdy začal výzkum elektromagnetické katapultáže stíhaček z letadlových lodí.
(7) Obnovitelné zdroje » 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů do roku 2050?
Čisté energetické technologie dosáhly v posledním desetiletí značného pokroku. Ale mohly by vůbec stoprocentně pokrýt výrobu elektřiny? Jak? V roce 2017 byly ve světě vybudovány sluneční elektrárny o výkonu 98 GW, z toho více než polovina  v Číně – 53 GW.
(8) Biografie » 100 let z hlediska astronomie není nic, z hlediska pozemských astronomů je to významné výročí
Jen o dva dny dříve, než je datováno založení Mezinárodní astronomické unie (28. července 1919), přišla na svět budoucí významná osobnost této oblasti přírodních věd. Doyen české astronomie a světově uznávaný odborník Luboš Perek oslavil letos 26.
(9) Bez zařazení » 1000. beseda na školách