(2741) Studenti » Vyprogramoval si druhé místo
Stříbrný Martin Paar z Vysokého učení technického v Brně si své druhé místo vyseděl u počítače. Vyhrál s originálním programem, který se snaží snížit náklady na provoz elektrických sítí.
(2742) Bez zařazení » Vyřeší bio-architektura situaci afrických slumů?
Autonomní architektura, která buduje sebe samu na základě biologických principů? Biosyntetické struktury, které se na principu sebeřazení zahušťují v předem určených bodech, a vyrůstají do velikosti poschoďových domů?
(2743) Obnovitelné zdroje » Vyřeší největší problém větrných elektráren pojišťovny?
Závislost na počasí je největším problémem větrných elektráren nejen z hlediska jejich vlivu na stabilitu elektrizační soustavy, ale také z pohledu celkové i provozní ekonomiky. Když vítr nefouká, elektrárna nejen že nevyrábí, což dělá problémy v přenosové síti, ale ani nevydělává.
(2744) Návody na pokusy » Vyrob si vlastní kahánek
Základním zdrojem tepla pro řadu experimentů s teplem je kahan, nejlépe plynový. Docela dobře ho nahradí plynový turistický vařič. Pro většinu drobných experimentů postačí lihový kahan. Malé skleněné kahánky na líh lze koupit ve zdravotnických potřebách, můžete si je však také udělat sami.
(2745) Jaderná fyzika a energetika » Výroba radioizotopů v reaktorech typu CANDU
Německá společnost ITM Medical Isotopes GmbH a francouzský podnik Isogen podepsaly formální dohodu zabezpečující spolehlivou dodávku izotopu lutecia 177 (177Lu) pro světový zdravotnický systém.
(2746) Jaderná fyzika a energetika » Výroba vakuové nádoby ITER
Práce na staveništi tokamaku ITER pokročily a množí se zprávy o dokončených komponentách vlastního reaktoru tokamaku ITER, o jejich transportu z výrobních závodů na staveniště a jejich instalaci. Naposledy jsme psali o cívkách toroidálního pole a nyní se objevila zpráva o montáži vlastní vakuové toroidální komory.
(2747) Jaderná fyzika a energetika » Výroba zeleného vodíku s pomocí malých modulárních reaktorů v USA
Koalice společností The Southeast Hydrogen Hub zaslala žádost na americké ministersvo energetiky (DOE), aby poskytlo finanční prostředky na vybudování sítí zeleného vodíku na území šesti jihovýchodních států USA.
(2748) Návody na pokusy » Vyrobte si elektromagnet
Chcete si sami vyrobit elektromagnet? Není nic snadnějšího. Stačí pár pomůcek, trocha šikovnosti, znalostí fyziky a trpělivosti.
(2749) Návody na pokusy » Vyrobte si model tokamaku 3D tiskem
Mnoho nadšenců již dnes vlastní 3D tiskárnu, nebo má přístup k nějaké profesionální. Což takhle vyrobit si tokamak? Totiž alespoň jeho názorný a rozebíratelný model.
(2750) Biografie » Výročí pokračují - Johannes Gutenberg
Časopis 3. pól změnil tvář, ale zachoval rubriku věnující se výročím významných vědců a techniků. Rok 2008 jich – stejně jako léta předchozí – nabízí celou řadu. Pro vaši představu je připomínáme alespoň tímto abecedním přehledem.