(31) Rozhovory » Adéla Křepelová – z FJFI do švýcarského výzkumného centra
Adéla Křepelová je příkladem, jak se uplatňují znalosti absolventů českých vysokých škol v zahraničí. Vystudovala Fakultu jadernou a fyzikálně inženýrskou na ČVUT Praha, pokračovala doktorandským studiem na TU Dresden, působila ve výzkumném centru Dresden-Rossendorf a v současné době pracuje v Paul Scherrer Institutu (PSI) ve Švýcarsku.
(32) Obnovitelné zdroje » ADELE ještě nevečeřela
ADELE se teprve rodí. Až vyroste do krásy, bude „večeřet“ či obědvat elektřinu z větrných a jiných nestabilních energetických zdrojů a na požádání ji zase posílat dál, až bude potřeba. ADELE není kytka, ale program velkokapacitního skladování elektřiny.
(33) Bez zařazení » Aerogely – pevné látky lehčí vzduchu
Ve 30. letech 20. století americký chemik Samuel Kistler vyrobil nejlehčí pevnou látku na světě. Jemným způsobem odstranil kapalinu ze silikagelu a zůstala mu čistá kostra s nanootvory. Kostra obsahovala 99 % vzduchu a vypadala jako zmrzlý kouř.
(34) Biografie » Akademik J. Heyrovský
Akademik Jaroslav Heyrovský se narodil 20. prosince 1890 v Praze v rodině univerzitního profesora. Po skončení gymnázia pokračoval ve studiu na Karlově univerzitě, obor fyzika a chemie, který se tenkrát učil na Filozofické fakultě.
(35) Medicína a přírodověda » AktinoterapieLéčba pomocí ionizujícího záření
Pro spoustu lidí jsou slova „ozařování“, „radioterapie“ nebo „onkologie“ spojena s tou největší hrůzou, smrtí a beznadějí… to je však veliký omyl. Strategie a taktika léčby nádorových onemocnění v současné době u nás je na špičkové úrovni.
(36) Studenti » Aktuality Centra studentských aktivit České kosmické kanceláře
Centrum studentských aktivit České kosmické kanceláře upozorňuje na programy pro studenty, mladé vědce a ostatní mladé zájemce o kosmonautiku.
(37) Obnovitelné zdroje » Aktuálně o fotovoltaické přeměně energie
Světová výroba solárních fotovoltaických (PV) panelů roste v posledních letech vysokým tempem a v roce 2005 už překročila hodnotu 1 GWp celkového nominálního výkonu.
(38) Rozhovory » Aladin
Většinu z nás předpověď počasí zajímá hlavně proto, zda si máme zítra vzít na sebe svetr nebo zalévat zahrádku. Pro koho dalšího ale může být přesná předpověď počasí důležitá a proč? Na toto téma a podrobnosti modelového předpovídání počasí jsme si povídali s RNDr.
(39) Obnovitelné zdroje » Albedo
„Napadlo někdy někoho, co se stane s energií, která se měla odrazit od normálního povrchu, a které se dá do cesty plocha fotovoltaického panelu? Kolik se tak vyrobí odpadního tepla, které by se jinak vrátilo zpět do vesmíru?
(40) Biografie » Albert Einstein
Právě před 50 lety, 18. dubna 1955, zemřel v Princetonu (USA) jeden z největších vědců všech dob – Albert Einstein.
... 1 2 3 4 5 6 7 » 235 ...