(51) Biografie » Akademik J. Heyrovský
Akademik Jaroslav Heyrovský se narodil 20. prosince 1890 v Praze v rodině univerzitního profesora. Po skončení gymnázia pokračoval ve studiu na Karlově univerzitě, obor fyzika a chemie, který se tenkrát učil na Filozofické fakultě.
(52) Medicína a přírodověda » AktinoterapieLéčba pomocí ionizujícího záření
Pro spoustu lidí jsou slova „ozařování“, „radioterapie“ nebo „onkologie“ spojena s tou největší hrůzou, smrtí a beznadějí… to je však veliký omyl. Strategie a taktika léčby nádorových onemocnění v současné době u nás je na špičkové úrovni.
(53) Studenti » Aktuality Centra studentských aktivit České kosmické kanceláře
Centrum studentských aktivit České kosmické kanceláře upozorňuje na programy pro studenty, mladé vědce a ostatní mladé zájemce o kosmonautiku.
(54) Obnovitelné zdroje » Aktuálně o fotovoltaické přeměně energie
Světová výroba solárních fotovoltaických (PV) panelů roste v posledních letech vysokým tempem a v roce 2005 už překročila hodnotu 1 GWp celkového nominálního výkonu.
(55) Obnovitelné zdroje » Akumulační teplárna Skupiny ÚJV
Světová spotřeba energie a tepla roste a díky plánům na snižování emisí CO2 se do výroby zapojuje stále více obnovitelných zdrojů energie (OZE).
(56) Rozhovory » Aladin
Většinu z nás předpověď počasí zajímá hlavně proto, zda si máme zítra vzít na sebe svetr nebo zalévat zahrádku. Pro koho dalšího ale může být přesná předpověď počasí důležitá a proč? Na toto téma a podrobnosti modelového předpovídání počasí jsme si povídali s RNDr.
(57) Obnovitelné zdroje » Albedo
„Napadlo někdy někoho, co se stane s energií, která se měla odrazit od normálního povrchu, a které se dá do cesty plocha fotovoltaického panelu? Kolik se tak vyrobí odpadního tepla, které by se jinak vrátilo zpět do vesmíru?
(58) Biografie » Albert Einstein
Právě před 50 lety, 18. dubna 1955, zemřel v Princetonu (USA) jeden z největších vědců všech dob – Albert Einstein.
(59) Medicína a přírodověda » Albert Einstein přemýšlel i o chování živočichů
Einstein byl znám tím, že si dopisoval i s obyčejnými lidmi, kteří ho oslovili. Badatelé objevili dosud neznámý dopis, který napsal jednomu inženýrovi Britského královského námořnictva.
(60) Počítače a internet » Albireo
Albireo je nový redakční systém připravený dvěma studenty Fakulty informatiky Masarykovy univerzity Brno. Svůj název dostal podle hvězdy v souhvězdí Labutě. V té době ještě uničovští gymnasisté se s tímto projektem zúčastnili v loňském roce finále 15.