Doprava budoucnosti
Elektřina nás dostala. Nevěříte? Tak si představte jeden den bez elektřiny. Ráno vstáváte do tmy, můžete si posvítit jen svíčkou, voda neteče. K ohřátí snídaně byste potřebovali kamna na pevná paliva nebo třeba lihový vařič. A to je jen začátek. Nehraje rozhlas ani televize, nemůžete telefonovat. Zatím nám takové „ošklivé“ dny nehrozí, ale přesto platí, že s elektřinou musíme šetřit. Proto zahajujeme cyklus článků o tom, jak hospodařit s elektřinou právě v domácnostech, jak co nejefektivněji využít možnosti, které nám nabízí moderní technika. A vzhledem k tomu, že „březen, za kamna vlezem, duben, ještě tam budem“, začneme u používání elektřiny pro vytápění.
V loňském roce jsem se musela rozhodnout, zda se po státnicích ihned zapojit do pracovního procesu, nebo ještě někam vyrazit do zahraničí na zkušenou. Zvítězila druhá možnost, zbývalo už jen zvolit cíl cesty. Myšlenka vydat se na Nový Zéland se nejprve zdála velmi odvážná, ale nakonec jednoznačně zvítězila. Samozřejmě jsem nejela sama, vždyť ve dvou se to lépe táhne.
Absolventka jednooborové psychologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (FF MU) zakotvila v energetice. Ptáte se, na co potřebuje energetika psychologa? To byste se divili! Dokonce velmi specializovaného psychologa.
Úplné výsledky Ceny ČEZ 2006 a propozice 10. ročníku.
Kazachstán provozoval 27 let jaderný reaktor BN-350 (první rychlý reaktor světa, chlazený sodíkem) ve městě Ševčenko (za doby Sovětského Svazu), dnes Aktau na břehu Kaspického moře.
Spolu s teplou odpadní vodou odchází z domácnosti až 60 % spotřebované energie. Česká společnost Akire vyvinula unikátní řešení, jak s tímto potenciálem dále efektivně pracovat.
Světové výstavy EXPO jsou od počátků spjaty s odvážnými architektonickými vizemi a ikonickými stavbami. K nejznámějším patří Eiffelova věž v Paříži či Atomium v Bruselu.
Zatímco dříve byla vrcholem chytrého řízení dopravy ve městech „zelená vlna“ na semaforech, umožňují dnešní technologie propojit městské kamery, senzory, mobilní data i samotná auta.
Polovinu obyvatel hlavního města hřeje už 30 let teplo vyrobené v místě u soutoku Labe s Vltavou. Provoz napaječe Mělník – Praha byl zahájen v roce 1995. Do roku 2030 projde celá lokalita Mělník zásadní proměnou.
Zjímavý průřez historií jaderné fúze a propagace jednoho ze směrů výzkumu - stellarátorů. množstvím animací i reálných záběrů podává srovnání se současnými tokamaky.