(2351) Jaderná fyzika a energetika » Srdce poháněné plutoniem
Když srdce nepracuje jak má, často se musí „přeprogramovat“ vnějšími elektrickými impulzy – kardiostimulátorem. K jeho pohonu lze použít nejen konvenční baterie, ale i zdroje na bázi radioizotopové přeměny.

(2352) Jaderná fyzika a energetika » Stabilizace plazmatu v tokamaku - dříve kožich, dnes elektronika
Při uvolňování energie jadernou fúzí je důležitým parametrem pro zachování ustáleného stavu, aby bylo termojaderné plazma izolováno od stěn nádoby pomocí magnetického pole supravodivých cívek. Supravodivé magnetické cívky mají mnohem menší příkon, než jaký by při stejném magnetickém poli vyžadovaly cívky měděné.

(2353) Studenti » Stabilizace řízení automobilu
Elektronické stabilizační systémy výrazně přispívají díky zvýšení jízdní stability k bezpečnosti v automobilové dopravě. Informace o jejich přesné funkci jsou dostupné jen omezeně a veřejnost zná pouze jejich nejzákladnější principy.

(2354) Studenti » Stačí koukat kolem sebe a nelenošit
Kdo by do něj řekl, že mu to až tak pálí! Na první pohled kluk/mladý muž jako každý jiný. Ve škole měl rád fyziku, ale taky kdejaký sport – airsoft, baseball, fotbal, tenis… Ondra přiznává, že k většímu mimoškolnímu zapojení do fyziky ho vlastně dotlačil taťka.

(2355) Obnovitelné zdroje » Stagnuje zelená energetická revoluce?
Rok 2017 zaznamenává ve Spojeném království velké úspěchy obnovitelných zdrojů energie (OZE). Například 21. dubna byla země zásobována elektřinou, aniž bylo třeba spalovat uhlí v uhelných elektrárnách.

(2356) Jaderná fyzika a energetika » Stále více Rakušanů se přiklání k jaderné energetice
Až jedna pětina Rakušanů dnes hodnotí jadernou energetiku nepředpojatě nebo ji dokonce podporuje. „Jejich postoj vůči atomovým elektrárnám je dnes spíše pozitivní a Černobyl už nepovažují za důvod, proč je odmítat.

(2357) Studenti » Start 35. ročníku korespondenčního semináře FYKOS
Zajímá Tě fyzika a přidružené přírodní vědy? Rád přemýšlíš o původu a fungování různých přírodních a fyzikálních jevů na Zemi i ve vesmíru?

(2358) Studenti » Startuje 4. ročník Solve for Tomorrow
Dnešní středoškoláci hledají neformálním vzdělávání – v online videích, workshopech a praktických programech, tíhnou prostě k jinému způsobu učení než starší generace.

(2359) Studenti » Startuje ČEZ Inovační maraton
Třicítka studentů bude začátkem listopadu 24 hodin plnit úkoly související s ekologií a ochranou životního prostředí. Vítězové 5. ročníku ČEZ Inovačního maratonu si rozdělí odměnu 50 000 Kč. Ještě je čas se přihlásit!

(2360) Studenti » Startuje další fyzikální soutěž Vím proč
Do konce dubna se mohou žáci základní a středních škol přihlašovat do soutěže „Vím proč“ o sto tisícové výhry. Vítězové získají deset tisíc korun pro osobní potřebu a navíc 200 tisíc korun pro svou školu.