Článků v rubrice: 78

Jaderná energie získala cenu rektora ČZU

Cenu rektora České zemědělské univerzity v Praze za nejlepší publikaci roku 2012 získala publikace Jaderná energie. Autorsky se na nové knize, kterou finančně podpořila Skupina ČEZ, podíleli Martin Libra, Jan Mlynář a Vladislav Poulek.

Ideální úvod do moderní fyziky

Nejnovějším tématem ediční řady pražského nakladatelství Slovart „50 myšlenek, které musíte znát" je fyzika. Autorka Joanne Bakerová nazvala své pojednání FYZIKA – 50 myšlenek, které musíte znát. Svazek přináší čtenářům pět desítek jasně a srozumitelně formulovaných úvah o dějinách fyzikálních objevů, o významu a principech fyzikálních zákonů a teorií, které vysvětlují nejen chování, ale i samotnou existenci našeho vesmíru.

Matematika pro všední den

Někdy pro stromy nevidíme les. Obrovská čísla přesahují naše chápání. Je těžké si představit milion, o miliardě vůbec nemluvě. Omezit věci co do rozměrů, učinit skutečnějšími a bezprostřednějšími pomáhá jejich převedení na srozumitelná čísla. V roce 1990 se poprvé objevil návrh na symbolické zobrazení stavu světa, o dva roky později prezentovaný na konferenci OSN o životním prostředí a rozvoji v Rio de Janeiru: celá lidská populace je zmenšena tak, že tvoří jedinou globální vesnici o 100 lidech, jejichž skupiny podle různých hledisek však zůstávají v poměru podle reálného světa. Jak by taková vesnice vypadala? Žilo by v ní 60 lidí z Asie, 14 Afričanů, 13 lidí z obou Amerik, 12 Evropanů a 1 Australan či Novozélanďan. Bělochů by bylo 30. Pouhých 5 lidí by vlastnilo 32 % veškerého majetku a všech pět by bylo ze Spojených států. Z celé stovky všech vesničanů by 80 mělo podprůměrnou životní úroveň, 34 by neumělo číst, 50 by trpělo podvýživou, jen 7 by vlastnilo počítač a jen jeden by měl vysokoškolské vzdělání. Divná vesnice, že?

Po stopách obchodního cestujícího

S podtitulem Matematika na hranicích možností nabízí internetové knihkupectví Kosmas publikaci, která zaujme nejen všechny milovníky matematiky. Téma knihy je podáno na vysoké odborné úrovni. Autor přitom popisuje historii hledání „optimální cesty“ s neobvyklým nadhledem a šarmem. Patří v daném oboru do úzkého kroužku nejvýznamnějších postav výzkumu. Líčení místy až bizarních metod řešení, aplikací i osudů řešitelů potěší i matematického laika.

Obnovitelné zdroje elektronicky

V novém formátu elektronických knih Apple iBooks 2.0. se objevila novinka: další vysokorozpočtový titul „Obnovitelné zdroje energie“. Její autoři – E. Bromová, D. Vargoncik a M. Sovadina – poskytují uživatelům komplexní a rozsahem mimořádný pohled do světa obnovitelných zdrojů energie. Vycházejí z faktu, že populárně naučné knihy se dnes nejen čtou, ale vnímají doslova všemi smysly. Předkládají nám tak zajímavý text doplněný o multimediální show, která rozhodně stojí nejen za zhlédnutí, ale která si zaslouží i ocenění.

Vesmír je nádherný a nevyzpytatelný

Máte rádi klasickou sci‑fi a space operu, milujete příběhy o dobývání vesmíru a kolonizaci vzdálených planet a s oblibou spřádáte různé teorie, ať už o mimozemšťanech nebo na téma neutrin rychlejších než světlo? Pak vás jistě potěší nový román Edity Dufkové (dnes Edity Bromové), členky redakční rady Třípólu, Zpráva z Hádu.

... 1 « 6 7 8 9 10 11 12 » 13 ...