Článků v rubrice: 70

Svět energie – informační klíč k pochopení zdrojů a energetických technologií

Vzdělávací portál „Svět energie“ zpřístupňuje širokému spektru uživatelů komplexní nabídku informací, tematicky zaměřených na popularizaci a podporu vzdělávání v energetice. Svým vyváženým obsahem, specifickým pro různé cílové skupiny, i atraktivitou zpracování zaujme nejen děti a žáky základních škol, ale i středoškolské a vysokoškolské studenty a veřejnost. Pomocnou ruku podává portál také pedagogům, kteří vysvětlují zákonitosti energie a energetiky svým studentům na hodinách fyziky.

Malá kniha o velkých plánech

Jak neztrácet čas malichernostmi a začít myslet ve velkém stylu se snaží čtenářům ukázat publikace Malá kniha o velkých plánech podnikatele, spoluzakladatele několika technologických startupů a redaktora ekonomických rubrik různých londýnských novin, Richarda Newtona. Její překlad z anglického originálu (Petra Švambergová) vydalo s podtitulem „Miřte výš a jděte kupředu, až na hranice toho, co se zdá možné, a pak ještě dál“ nakladatelství Bizbooks ve společnosti Albatros Media (Brno 2015, 1. vyd., 184 str., ISBN 978-80-265-O438-2).

Radost z x

Přes všechny obavy z matematiky existuje mezi lidmi poměrně značný zájem tuto vědní oblast lépe pochopit. Příkladem může být aktuální obliba sudoku dokazující, že lidé dovedou řešit logické problémy a zároveň z toho mít potěšení. Zejména těmto zájemcům o matematiku – ale nejen jim – je určena kniha „Radost z x“. Její překlad z anglického originálu vydala s podtitulem „Průvodce matematikou od jedné do nekonečna“ společně nakladatelství Dokořán a Argo (Praha 2015, 1. vyd., 300 str., ISBN 978-80-7363-592-3).

Příběhy látek vytvářejících náš svět

Nakladatelství Dokořán a Argo vydala pod titulem „Podivuhodné příběhy látek, které vytvářejí náš svět“ novou publikaci profesora nauky o materiálech na University King's College London, Marka Andrew Miodovnika (Praha 2016, edice Aliter, 1. vyd., 256 str.). Z anglického originálu Neobyčejné materiály přeložil A. Drobek.

Esencialismus aneb věnujme se podstatnému

Nakladatelství Management Press, člen skupiny Albatros Media, vydalo v tradičně výborném překladu Michala Čakrta novou knihu „Esencialismus“ s podtitulem „Zaměřte se na to podstatné“ (Praha 2015, 1. vyd., 216 str.). Publikace je dílem amerického kouče a lektora ve hvězdných firmách v proslulém kalifornském Silicon Valley (Apple, Facebook, Google, Twitter, Symantech), autora mnoha časopiseckých článků a publikací, Grega McKeowna.

Jak jsme na tom s latinou

Latina jako nástroj vzdělanců a intelektuálů si své postavení nositelky antické řecko-římské kultury a civilizace v západní a střední části Evropy udržela až do poloviny 18. století, někde i déle. Dnes se s ní kromě jiného setkáváme v psaných, mluvených a dokonce i zpívaných projevech. Přisět k jejich pochopení by mělo další vydání encyklopedicky pojaté příručky „Slovník latinských citátů“ (Euromedia Group, k. s., – Knižní klub v edici Universum, Praha 2015, 544 stran, ISBN 978-80-242-5096-0). V prvé řadě obsahuje výběr dodnes živých, moudrých, mnohdy i vtipných a mistrně formulovaných citací a latinských slovesných útvarů, vytvořených významnými učenci, spisovateli a dalšími historicky známými osobnostmi ve třech velkých epochách evropských dějin: v antice, středověku a novověku. Autoři tohoto díla – literární historik, komparatista, překladatel, editor, vysokoškolský pedagog, spoluzakladatel Společnosti Franze Kafky, PhDr. Josef Čermák, a odborná asistentka na 3. lékařské fakultě Karlovy univerzity, klasická filoložka Mgr. Kristína Čermáková – nemuseli oproti svým předchůdcům z let totality pracovat pod cenzurní hrozbou a mohli volně prezentovat materiály z oblasti náboženství, idealistické filozofie anebo texty na téma svoboda, tyranie apod.

... 1 2 3 4 5 6 » 12 ...